Ontwikelling speelplek Winterlinde

Bianca Noordman, fractieassistent van de InwonersPartij, was 20 mei aanwezig bij de voorlichting in de Parkwijk. In de straat Winterlinde komt een speelstrook en het ontwerp ziet er mooi uit!

Toch zijn er ook zorgen vanuit bewoners. Vooral over de parkeerdruk in de straat. Bewoners betalen voor een parkeervergunning, maar deze geldt slechts tot 18.00 uur. Daarna mag iedereen in de straat parkeren, ook mensen die er niet wonen. Dat vindt de InwonersPartij nogal onlogisch. Zeker omdat bewoners wel betalen voor hun vergunning. Wij gaan hierover vragen stellen aan de wethouder.

Daarnaast maken bewoners zich zorgen over de snelheid van auto’s zodra de definitieve straat is aangelegd. Drempels of andere snelheidsvertragende maatregelen lijken noodzakelijk. Ook daar zal de InwonersPartij op toezien.

Heb je een vraag over dit project of wil je iets aan ons meegeven? Laat het ons weten via b.noordman@raadvanlelystad.nl

Op de foto’s: het ontwerp en de strook waar de speelplek komt.

De InwonersPartij – onze inwoners eerst!